De onweerstaanbare Werkgever #21

Annemieke Mintjes is auteur van het boek ‘Liefde werkt: de menselijkheid terug in organisaties’. Toen iemand me op dat boek wees, tilte ik natuurlijk meteen! Whaa! Deze vrouw en ik hebben dezelfde missie! Die wil ik interviewen voor mijn podcast. 

En zo geschiedde. Annemieke was zo vriendelijk om heulemaal uit Friesland naar mijn dorpje in Zuid-Holland te treinen, om samen met mij te praten over wat een werkgever tot een onweerstaanbare werkgever maakt. 

Haar antwoord op mijn onderzoeksvraag? LIEFDE natuurlijk! 

En, als je het dan per se concreter moet: 

  • 100% betrokkenheid over en weer. Dus mensen betrekken bij beslissingen en ook eigen keuzes laten maken over bv salaris, vrije dagen, en wat doen we met de winst. 
  • Een andere blik op bedrijfsvoering: niet ‘winstgroei’ centraal stellen, maar ‘waarde toevoegen’ centraal stellen. De mens en de wereld om ons heen centraal stellen, en niet altijd maar meer, groter, duurder willen. 
  • Regelmatig elkaar de vraag stellen: Kan het ook anders? Liefdevoller? Menselijker? Buiten de gebaande paden durven denken dus. Het ‘ik’ zien als onderdeel van de ‘wij’, en de ‘wij’ als onderdeel van de ‘ik’. Echt het beste met elkaar voorhebben. 

Dat is volgens Annemieke het geheim van goed werkgeverschap. 

Het was wederom een inspirerend gesprek. En voor het eerst in mijn podcastcarrière, had ik op het einde moeite met het samenvatten. Omdat, als je over liefde gaat praten in werkcontext, je een beetje onthand raakt qua woorden. Liefde is een lastig woord in de zakelijke context, en Annemieke wil er alles aan doen om het weer normaal te maken. Want: “Uiteindelijk is alle strijd om liefde”. 

Veel inspiratie en plezier gewenst bij het luisteren! 

Beste groet, van Sophie 

PS) Bestel Annemieke haar boek ‘Liefde werkt’ op: ⁠www.annemiekemintjes.nl – Mintjes en Co⁠ 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Contact

Moment van Betekenis
Louise de Colignylaan 1
2252 KL Voorschoten

Volg mij

Waar ben je naar op zoek?